Vriend krijgt kind bij andere vrouw

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik zijn al ruim elf jaar samen en hebben drie kinderen. Nu ben ik er achter gekomen dat hij vreemd is gegaan en dat die vrouw nu zwanger is. Hij zegt dat hij voor mij en de kinderen wil gaan, maar hij wil ook een deel uitmaken van z’n kind dat gaat komen. Ik ben hierdoor een beetje in de knoop met mezelf.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste mevrouw,

Ja, na je korte ‘mededeling’ kan ik me heel goed voorstellen, dat je met jezelf in de knoop bent gekomen. Ik weet niet precies wat je van mij wilt horen (ik lees geen vráág), maar jíj zult moeten bepalen of je meegaat in de redenering van je vriend. Wat bedoelt hij met “deel uitmaken” ? Hoever wil hij daarmee gaan: met het kindje en/of ook met de moeder? Bespreek een en ander met hèm en geef daarbij duidelijk jouw eigen grenzen aan!

Het komende kind heeft een vader, dat valt niet te ontkennen. Daar kun je ook niet omheen. Maar jouw grens aangeven in wat jíj hebben kunt (waar jij mee kunt leven naast en met je vriend) is hetgeen je zèlf moet doen. Dat kan vriendlief niet bepalen, dat kan een buitenstaander ook niet aangeven. Hij zal wel degelijk ook met jou moeten ‘rekenen’ want jullie samen hebben een gezin! Hij zegt zelfs voor jullie te willen gaan... prachtig, maar hij heeft zichzelf in een moeilijke positie gemanoeuvreerd! Kind(eren) én vrouw(en) lijken de dupe te worden van zijn gedrag. Moeilijk dus! Bereid je goed voor op een gesprek, want er valt zeker wat te praten met elkaar! Misschien met een deskundige er bij, want het zal allemaal niet ‘zomaar’ opgelost en/of uitgepraat zijn!

Ik wens je heel veel sterkte,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.