Futloos en nutteloos

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik werk sinds een jaar in de gehandicaptenzorg; ‘s ochtends of ‘s avonds, ik heb dus overdag veel vrije tijd. Zoveel dat ik me futloos en nutteloos voel. Ik verveel me en heb geen energie om wat te doen, elke dag met je hobby bezig zijn is ook niet meer leuk... Iemand tips om hier uit te komen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ander werk zoeken? Dat zou kunnen. Of je overdag óók nuttig maken door vrijwilligerswerk, een studie of nog iets anders. Kijk eens om je heen. Zeker voor een ‘verzorgende’ ligt het ‘onbetaalbare werk’ bij wijze van spreken op de stoep. Juist nu op veel plaatsen vrijwilligerswerk gedaan wordt door oudere mensen zouden jónge mensen zich nuttig kunnen maken. Vraag ernaar via kerk, verzorgingshuis, buurthuis, bibliotheek, basisschool, enzovoort.

Succes gewenst,
Marijke Rots