Roze opblaaskerk

Ds. C. Oorschot / Geen reacties

Vraag

Mijn neef gaat trouwen. Hij is niet gelovig. Hij gaat trouwen in een roze opblaaskerk, een nagebootste kerk met een kruis er bovenop. Wij zijn uitgenodigd om er de hele dag bij te zijn. Ik heb erg veel moeite om daar heen te gaan. Wat moet ik doen?

Antwoord

Hij/zij die de vraag stelt, heeft eigenlijk zelf al het antwoord gegeven: “Ik heb erg veel moeite om daar heen te gaan.” Zelf zou ik die moeite ook hebben: niet gelovig; een rose ‘kerk’; opblaasbaar (ik denk dan: de klant is koning); een kruis er bovenop. Luther noemde satan: de aap van God. Naar mijn mening past hier alleen maar een bedanken voor de ‘eer’ van de uitnodiging. Wel ben ik van mening dat de uitgenodigde zijn/haar  bezwaren tegen het geheel schriftelijk aan het bruidspaar kenbaar moet maken. Daarbij wens ik veel wijsheid toe, want het is de toon die de muziek maakt.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. Oorschot

Lees meer artikelen over:

feest