Naproxen en vruchtbaarheid

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Ik slik soms Aleve Feminax. Het bevat naproxen. Ik slik ongeveer drie a vier pilletjes per maand. Het kan invloed hebben op de vruchtbaarheid lees ik in de bijsluiter. Vanaf hoeveel pillen heeft het invloed mijn vruchtbaarheid?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Aleve oftewel naproxen is een zogenaamde pijnstiller uit de categorie NSAID’s. Gebruik hiervan heeft inderdaad invloed op de vruchtbaarheid. Er wordt daarom bij een zwangerschapswens ontraden om naproxen of een andere NSAID te gebruiken. Ik zou adviseren om te kijken of u bijvoorbeeld voldoende heeft aan paracetamol als pijnstiller. Anders zou ik als ik u was toch eens overleggen met uw huisarts.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Tags in dit artikel:

bijwerkingen