Catechisatie dicht bij huis

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ik zit op catechisatie in de Ger. Gem., maar ik zou graag naar de catechisatie dicht bij huis gaan omdat daar mijn vrienden zijn en ik me bij hen veel meer op mijn gemak voel en makkelijk kan praten over het geloof, ook met de leiding, wat voor mij erg belangrijk is. Dat is een behoudende Hervormde gemeente. Maar ik ben nog nog maar 16 jaar. Wat kan ik doen, want om eerlijk te zijn kan ik gewoon niet meer langer wachten?

Antwoord

Blijkbaar is in jouw woonplaats geen Ger. Gem. Begrijpelijk dat je binnen je vriendenkring naar catechisatie wil gaan om gemakkelijker met elkaar over het geloof te kunnen spreken.

De vraag is even waar je niet langer mee kunt wachten. Bedoel je met het doen van belijdenis? Of om dichterbij naar de catechisatie te gaan? Als je dooplid bent in de Ger. Gem. is het normaal dat je in die gemeente naar de catechisatie gaat. Wat je in ieder geval kunt doen, is je vraag met je predikant, kerkenraad of catechiseermeester bespreken.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

catechisatie