Naar de kerk in Ede

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een beetje een lastig punt en ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Ik kom uit een katholiek gezin uit Woerden. Daar ben ik mee opgegroeid, maar de diensten waar ik naartoe ga (en niet alleen de diensten in Woerden) trekken mij niet meer zo aan. Nu wil ik op zoek gaan naar en andere kerk, want mijn interesse in God blijft sterk. Ik woon nu niet meer meer in Woerden en wil ik dus opzoek gaan naar een kerk in mijn huidige woonplaats Ede, maar ik weet niet waar te beginnen. Kunt u mij daarbij helpen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

In Ede zijn voldoende kerkelijke gemeenten waar de Bijbel centraal staat en ook nog gezag heeft. Jij bent o.i. het meest geholpen met een Bijbelgetrouwe gemeente waar het Schriftgezag niet heeft ingeboet, waar leer en leven in elkaars verlengde liggen, waar er sprake is van een begrijpelijke Schriftuitleg en waar gemeente- en kerkenraadsleden altijd bereid om je verder te helpen. Dan kunnen we je in eerste instantie drie kerkelijke gemeenten adviseren.

1. De oude Hervormde (grote) kerk.

2. De Hersteld Hervormde gemeente. Tijdens de ochtenddienst van 15 april spreekt ds. R. van Kooten, zeer helder en laagdrempelig.

3. De Christelijk Gereformeerde Kerk. Diverse predikanten die daar voorgaan werken ook mee aan de vragenrubriek van Refoweb.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl