Ik onkerkelijke, ben verliefd op een meisje dat kerkelijk is

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een meisje dat kerkelijk is. Zij heeft ook gevoelens voor mij, maar ik ben niet kerkelijk. Wel wil ik graag met haar mee gaan. Ik weet alleen niet hoe en of dat kan en mag. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Verliefdheid is altijd iets moois. Ik noem dit altijd een overgebleven bloem uit het paradijs. Maar verliefdheid hoeft nog geen liefde te zijn. Als je wat meer zeker bent van je gevoelens voor dit meisje, zou ik eens met haar ouders gaan praten. Kun je trouwens met het meisje over deze zaak praten en hoe kijkt zij er tegenaan?

Verder kan ik me voorstellen dat je tegen een gesprek met haar ouders op ziet. In dat geval zou je naar de dominee of een ouderling kunnen stappen. Ook vraag ik me sterk af hoe je zelf over de dingen denkt. Je wilt wel met haar meegaan, maar weet je wat dat inhoudt? Dat betekent een ommekeer in je leven van nu. Wil je dat echt?

Voldoende vragen, dunkt me. Denk er eens goed over na en ik denk dat het goed is dat je met je meisje veel hierover bidt. Want het is heel belangrijk hoe de Heere hier over denkt.

Veel sterkte in alles en denk er niet te gemakkelijk over, want er kan wel  eens heel veel los komen.

Groetjes, J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

relatie met niet-gelovigeverliefdheid