Populaire muziek

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Popmuziek is toch niet alleen “slechte muziek” maar populaire muziek? Dus populaire muziek van iemand die Psalmen enz. speelt, is dan ook verkeerd?

Antwoord

Beste vragensteller,

Als ik je goed begrijp, bedoel je dat iemand psalmen populair heeft verwerkt? Ik denk niet dat dat verkeerd is. Bij popmuziek gaat het niet zozeer om het populaire, maar meer om de (opzwepende) melodieën en de taal/woorden die gebruikt worden.

Voor mezelf houd ik altijd de maatstaf van de Bijbel aan: psalmen, lofzangen en geestelijke liederen. Daar wil de Heere Jezus ook bij zijn en meeluisteren. Het is ook hier of-of. Niet alle populaire muziek hoeft dus fout te zijn, maar popmuziek is niet gericht op Hem.

Hopelijk kun je met mijn antwoord uit de voeten.

Groetjes, J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

muziekpopmuziek