Onbekeerd in een broek

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik (meisje) ben Gereformeerd opgevoed en ga nu, na lange tijd niet gegaan te zijn, weer naar de kerk. Ik heb heel wat meegemaakt in mijn leven, maar heb zeker gemerkt dat God mij nooit heeft losgelaten. Nu ga ik wel weer naar de kerk sinds een half jaar, maar ik ben wel over bepaalde zaken anders gaan denken. Ik draag bijvoorbeeld broeken. Puur omdat ik vind dat kleding bedekkend moet zijn en de rokken van tegenwoordig doen mij meer denken aan hoererij en laten niks aan de verbeelding over. Maar er staat ook in de Bijbel dat je geen mannenkleding mag dragen, dat ontken ik niet.

Nu zei van de week iemand tegen mij: als je een broek draagt, dan kan je niet bekeerd worden. En die persoon was daarvan echt overtuigd. Wat is jullie mening daarover, want ik ben nu echt in de war. Ik voel duidelijk dat God bij mij is. Ik ben niet bekeerd, maar er werd gezegd dat ik niet van twee walletjes mag eten en dat ik dat nu doe wel doe vanwege het dragen een broek.

Antwoord

Als God een moordenaar aan het kruis kan bekeren, kan Hij ook iemand bekeren die broek/rok draagt. Dus zo’n uitspraak zou ik niet al te serieus nemen. En als je niet bekeerd bent, zoals je schrijft, dan heb je een veel groter ‘probleem’ dan het al niet-dragen van een rok. Dan ben je op weg naar de eeuwige rampzaligheid. Het dragen van zelfs duizend rokken kan dat niet voorkomen. Je hebt namelijk Jezus Christus nodig als jouw Borg en Zaligmaker. En dat betekent een volledige overgave aan Hem en Zijn Woord. Oftewel te geloven dat God ook jouw zonden wil vergeven door het geloof in Jezus Christus. En aan de voeten van de Heere Jezus lost het probleem broek/rok zichzelf wel op.

Zie voor meer uitleg:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17158/en-gij-zult-zalig-worden

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22374/wat-moet-ik-doen-om-zalig-te-worden

En over broeken en rokken vind je hier alle bestaande artikelen.