Verwijzing naar Heidelberger Catechismus

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik zie nogal wat vragen m.b.t. de doop. Daarbij worden veel teksten uit de Heidelberger Catechismus aangehaald. Is de Bijbel niet compleet om van daar uit in antwoord te geven?

Antwoord

De Bijbel is meer dan compleet. Dat blijkt wel uit de vragen en antwoorden in de HC over de doop. Daarin staan ruim veertig verwijsteksten uit de Bijbel. De HC heeft ze bij elkaar gezocht. Dat scheelt veel zoekwerk. Zie bijvoorbeeld: http://www.theologienet.nl/documenten/overig/hc3.htm#71