Schrikken van alphacursus

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik word gevoed door de preken in de PKN, maar ik keek net een filmpje van de Alphacursus (ik weet niet of dit van de PKN is), maar ik schrok daar best wel van. Ik vond het niet zo eerbiedig hoe er over Jezus gesproken werd. Het is groot als we Jezus mogen leren kennen, maar laatst zei een dominee in de PKN: “Alleen Jezus leren kennen? Jezus moet ons terug brengen bij de Vader, daartussen staat wel onze schuld. En de Heere Jezus wil onze Middelaar zijn.” Hoort de Alphacursus bij de PKN? Hoe moet ik dit alles zien?

Antwoord

Als je 'Alphacursus' in het zoekvenster typt, vind je o.a. dit artikel.

2 reacties
Lecram
Het zijn Jezus' eigen woorden:
Johannes 14:6-7 Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Als u Mij gekend had, zou u ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu af kent u Hem en hebt u Hem gezien.

Als je zegt Jezus te kennen en niet de Vader, dan schort er ergens iets aan.
WillemB
@Vraagsteller, misschien in gedachten houden, dat alpha “slechts” alleen de eerste letter van het alfabet is. Voor een “wereldling” lijkt me deze cursus al heel wat... Kan je ook aangeven waarvan, in welk filmpje, je zo geschrokken bent?
Overigens denk ik dat de gemiddelde “wereldling” ook behoorlijk zal schrikken als hij/zij in een orthodox bevindelijke kerk binnenstapt…