Uitstellen van kinderen luxeprobleem

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

U heeft het vaak over “luxe-problemen” voor wat betreft het uitstellen van kinderen, ook na het huwelijk. Maar is het uitstellen van kinderen omdat je nog moet studeren eigenlijk ook niet een beetje een luxeprobleem?

Antwoord

Het is op zich natuurlijk een bijzondere luxe als je de kans krijgt om te mogen en te kunnen studeren. In grote delen van de wereld krijgen jonge mensen die kansen niet. En een mens is geroepen zijn talenten te benutten. Het is heel fijn als er in alle geldingen van de maatschappij christenen instromen. Maar dat bedoelde ik in dit geval niet met luxe. Onder luxe in deze context bedoelde ik dat je bijv. eerst samen vele vakanties wilt beleven, je allerlei luxe artikelen wilt aanschaffen, enz.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

huwelijk