Het wezen van het verbond

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als je als kind gedoopt bent, ben je onder de bediening van het verbond. Maar wanneer ben je kind van God? Wanneer ben je onder het wezen van het verbond? Hoe kun je dat weten?

Vraag 2)

Wat is een goed argument voor het dragen van een hoed(je) op in de kerk tijdens de erediensten? Dit ben ik van huis-uit niet gewend, maar sinds ik naar een reformatorische kerk ga wil ik en kan ik niet meer zonder. Nu is dit in mijn ouderlijke gemeente (gemeente waar ik opgegroeid ben, niet reformatorisch...) niet gebruikelijk, maar als ik daar kom met m'n ouders wil ik en kan ik eigenlijk niet zonder. Het lukt mij niet dit goed te verwoorden en men lijkt het in mijn ouderlijke gemeente niet te begrijpen (ben dan de enige met hoed op en word daarop dan vrees ik heel erg aangekeken.)