Verlangen naar een vriend en Gods wil (2)

(MA) D. Rosbergen / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan D. Rosbergen. U gaf mij enkele dagen geleden antwoord op de vraag “Verlangen naar een vriend en Gods wil.” Ik zou hier graag even op ingaan. Allereerst hartelijk dank voor uw antwoord! U gaf aan dat ik eenvoudig contact kan gaan zoeken met die jongen. Nu zit ik met het volgende. Het enige wat ik weet van hem is zijn adres. Nu kan ik hem wel een brief sturen, maar wat zet ik daar in? Ik kan moeilijk zeggen wat ik in mijn vorige vraag noemde. Of kan dat wel? Daarnaast, die jongen kent mij niet en ik hem ook niet goed. Dat is het gekke, waarom ik juist mijn oog op hem laat vallen.

Antwoord

Beste jongere,

Als het enige wat je hebt is zijn adres, dan zou ik geen andere weg weten dan een brief sturen! Stel daarin voor elkaar ergens te ontmoeten. In je brief kun je aangeven dat je graag kennis met hem wil maken. Geef maar gewoon aan dat je hem niet kent, maar hem wil leren kennen.

Je merkt dan snel genoeg of dit wederzijds is of niet. Ik zou heel voorzichtig zijn om het ‘in het begin’  een geestelijke duiding er aan te geven. Vaak is pas achteraf te zien hoe wonderlijk de Heere de dingen leidt. Maar nu zou ik proberen praktisch te denken en te kijken of je bij elkaar past.

Ook is het goed na te denken over de vraag: wat trekt mij in deze jongen zo aan? Te meer een motivatie om hem in zijn karakter te kennen.

Van harte Gods zegen hierbij toegewenst.

Hartelijke groet,
D. Rosbergen

Tags in dit artikel:

verliefdheid