Zegen na leesdienst

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In  onze kerk is het me opgevallen dat alleen de dominee de gemeente zegent tijdens het gebed. Als we geen dominee hebben en er is een leesdienst door een ouderling, gebeurt dit niet. Wat zit daar precies achter? Mag alleen een dominee zegenen, ook als de ouderling een kind van God is?

Antwoord

Het antwoord kun je lezen in het artikel 'Zegen en groet bij lezende ouderling'