Verharden in gebed

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat betekent verharden in gebed?

Antwoord

Vermoedelijk bedoel je volharden in gebed. Dat betekent niets anders dan volhouden in de gebeden. God aan Zijn Woord en beloften houden. Een prachtig voorbeeld daarvan staat in Lucas 18, de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter. Jezus past dat toe: “Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen, hoewel Hij lankmoedig is over hen?”

Zie voor meer uitleg de leespreek van onze Refowebpastor ds. C. den Boer.