Seks en nog niet getrouwd

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Als je samen met je vriend(in) seks hebt terwijl je nog niet getrouwd bent, wil God dat je trouwt omdat je dan als één samen bent. Maar wat als je min of meer zeker weet dat je met de ware bent, is het dan Gods wil dat je direct gaat trouwen of wacht tot je financieel wat verder bent en ook wat ouder bent?

Antwoord

We raden je aan om de artikelen over seksualiteit voor het huwelijk eens door te nemen. Daar staan o.a. deze antwoorden:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/2281

www.refoweb.nl/vragenrubriek/677

www.refoweb.nl/vragenrubriek/14040

2 reacties
Let
Beste redactie,

Bij het lezen van jullie reactie, vroeg ik me af of de vraag niet anders bedoeld is. Ik las hem meer als volgt: "God is er duidelijk over dat je moet trouwen als je seks voor het huwelijk heb gehad, omdat je dan samen een bent. Maar wat is Gods wil als je min of meer zeker weet dat de ander de ware is? Wil God dan ook dat je direct trouwt of moet/mag je wachten tot het financieel wat beter is en je wat ouder bent?"
schoenveter
@Let: De eerste link en ook de derde heeft een soortgelijke vraag waarop geantwoord is of zie ik het nu verkeerd?

Mijn antwoord/toevoeging hierop: We kijken altijd graag naar wat wij willen en nodig hebben. Financieel vinden we een heleboel dingen belangrijk, maar we vergeten dat we niet onszelf maar God op de eerste plaats moeten zetten. Seksualiteit hoort binnen het huwelijk. Dat kan je ook proeven als je leest 1 Kor 7 vers 9 leest: "Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen, want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden".

Wanneer je je dan afvraagt of God het goed vind dat je daar langer mee doorgaat lijkt het me wel duidelijk. Of je moet ermee stoppen (jezelf beheersen) of ondanks allemaal redenen ervoor kiezen om met elkaar te trouwen, al is het maar voor de wet een 'gratis krabbel' op de maandagmorgen zetten. Maar blijven doorgaan in de zonden omdat je zo graag meer wilt is niet de oplossing.