Doop van medische baby

drs. I. A. Kole / Geen reacties

Vraag

Mag je als Ger. Gemmer je baby laten dopen als dat een medische baby (IVF, UIU etc.) is? En mag je een doop van zo’n kindje bijwonen? We maken namelijk in de privésfeer mee dat men zo’n doop bewust niet bijgewoond heeft en ik kan dat moeilijk plaatsen i.v.m. de naastenliefde.

Antwoord

Ja, als er sprake is van de homologe inseminatie, namelijk de homologe inseminatie met sperma van de echtgenoot. Wordt toegepast bij seksuele stoornissen van lichamelijke of psychische aard. Dan mag u met vreugde en verwondering bij de doopbediening aanwezig zijn. Laat u niet weerhouden en deel in de dankbaarheid van de doopouders. Wat een zegen dat die mogelijkheden er zijn. Soli Deo Gloria.

Drs. I. A. Kole

Tags in dit artikel:

isci en ivfkinderdoop