Fatsoenlijke kleding voor jonge vrouw

Redactie Refoweb / 18 reacties

Vraag

Waar koop je tegenwoordig nog eerbare kleding voor een jonge vrouw? Heel wat webwinkels bezocht, maar gewone mooie lange rokken (zonder uitdagende splitten) heb ik nog niet kunnen vinden. Heeft u misschien een suggestie? Ook in refoland worden de rokken helaas korter en strakker in mijn beleving.

Antwoord

Wij hebben helaas geen contacten met christelijke kledingwinkels dus we kunnen je niet verder helpen. Google is your friend wink

18 reacties
imvi
Ik weet niet op welke webshops u kijkt en naar welke winkels u gast maar de laatste tijd zijn juist overal rokken te koop in alle lengtes! Meer als in de laatste 10 jaar bij elkaar. De rokken zijn juist wijder en langer geworden de laatste jaren. Hier een paar dingen die ik in 5 minuten zoeken vond alleen al via 1 webshop:
http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0558675001.html#Beige

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0505962001.html#Kakigroen

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0551809001.html#Donker%20kakigroen

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0497686001.html#Poederroze

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0553749001.html#Donkerblauw/dessin

http://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0501374002.html#Donkerblauw

Ik vermoed hier eerder een kwestie van smaak/niet mooi vinden ;) en dat mag natuurlijk, maar het IS er wel.
schoenveter
Ik heb bar weinig verstand van kleding als man, maar in verschillende steden kan je wel van die wat meer (speciale) winkels vinden, het is alleen een kwestie van even naar binnen stappen. Of is er anders niks te vinden op een wekelijkse markt in een stad?

Verder zocht ik op een term als 'refo kleding' en kwam ik op sites uit met allerlei rokken. Wie weet dat als je op die manier blijft zoeken je op een aantal sites terecht komt die aan jou wensen voldoen. Daar dan ook vooral bestellen en die winkel(s) onthouden. Als dat alles niet werkt: Vraag in je omgeving of ze kledingwinkels voor je weten. Mijn laatste idee: Je kan misschien ook via iets als Marktplaats of 'social' media iemand vinden die naaien als hobby/werk heeft en bereid is om bepaalde kleding voor je te maken uit een stof die je zelf kan uitkiezen (op een markt).

Ik hoop dat je er wat aan hebt want net zoals met alles in de wereld word er ook met kleding gezocht naar de uiterste grenzen. Succes!
Flowergirl99
Wat dacht je van maxi-jurken (of rokken)? Ook nog eens hip.
Naar mijn mening zijn er genoeg nette rokken te vinden, Zalando heeft ze ook gewoon hoor.
handelingen2_21
als man: super dat je je er best voor doet. Ik vind het altijd van een goed karakter getuigen als meisjes er netjes, niet perse superrefo, bijlopen
Mona
Het is waar hoor, ik vind ook dat er een tijd is geweest dat je heel lastig een goede rok/jurk kon kopen, met een lengte tot op de knie. Ook in "refo-winkels".
Vooral als je wat langer bent, was het echt een probleem.
Maar nu zijn al een tijdje de maxirokken trendy (zoals flowergirl al zegt). en bovendien is een knielange rok of jurk momenteel ook weer helemaal in de mode, en dus ook overal te koop.
Flowergirl99
Precies wat Mona zegt.

Je bent nu juist in een tijd beland waarin je nette rokken kunt kopen die ook nog eens in de mode zijn. Dus ik zou zeggen: Inslaan voor de trend voorbij is ;)
shaila
Verbazingwekkend....wat heb ik mooie nette rokken gevonden op internet. Ik weet niet wat u dan zoekt hoor....
dorpeling
Wanneer je een beetje 'moeite' doet; wehkamp - miss etam - only - hm - bonprix - of wat je wat meer te besteden hebt, college style of simons. Ook een hele nette is remo fashion.

Het moet net je smaak zijn, maar er zijn meer rokken of jurken te koop dan er in een doorsnee kledingkast passen! :)
Flowergirl99
https://www.zalando.nl/anna-field-plooirok-burgundy-an621ba0n-g11.html

https://www.zalando.nl/anna-field-kokerrok-black-an621ba1s-q11.html

https://www.zalando.nl/zalando-essentials-kokerrok-donkergrijs-meleerd-za821b00g-c11.html

https://www.zalando.nl/anna-field-a-lijn-rok-cloud-dancer-an621ba1t-a11.html

https://www.zalando.nl/jdy-jdydice-plooirok-jy121b00m-c11.html

https://www.zalando.nl/anna-field-a-lijn-rok-peacoat-an621ba1y-k11.html

Ik weet natuurlijk niet waar je van houdt paar op pagina 1 van Zalando.nl kom ik alleen al dit tegen, en er staat nog veel meer. Ik snap dus eerlijk gezegd het probleem niet. En verder heb je natuurlijk nog de 'refo' winkels zoals The Old Barn, Simons etc. Het is maar net wat je smaak is.
RinusK
Snap de vragensteller wel, college style, remofashion etc hadden vorig jaar heel veel lange rokken, nu zie ik sowieso bij collegestyle vooral strak (en vrij kort)
Maxirokken veel met split inderdaad. Maar misschien ook wel verschil in beleving wat netjes is en niet, aantal van de genoemde suggesties zouden voor mij absoluut niet onder eerbaar vallen. Tricot kokerrok bijvoorbeeld, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Hartje3
Zelfs bij de Primark hebben ze lange en wijde rokken. Alle soorten kleuren en maten. Als je meer te besteden hebt heb je ook maxi rokken bij college style als je de andere modellen te kort vindt.

Daarnaast kun je in Amsterdam Rotterdam genoeg Marokkaanse Turkse jurken kopen die er gewoon netjes uit zien, als je van bedekken houdt. Dit bedoel ik niet sarcastisch want ik voel mezelf vaak niet prettig in strakke en korte kleding. Heerlijk zo'n fleurige jurk!
Lekkerbek
Ik draag zomers altijd lange rokken, het begin van t voorjaar was het wat lastig maar de laatste maand staan er overal leuke lange rokken op sites als bonprix, zalando, otto, wehkamp etc. Voor mij een goed seizoen, het is wel eens anders.
dushi-yiu
@RinusK, wat is er mis of niet eerbaar aan een tricot kokerrok volgens jou?
RinusK
Te strak en te kort. zie voor meer uitleg bijv christipedia - eerbare kleding
evantorisch
Het lijkt erop dat er eerbare kleding in overvloed is.
Of alles op een eerbare manier gemaakt is??? (kinderarbeid, uitbuiting)
Samanthi
Koop een lappenmand op de markt een mooi lange rok is zo gemaakt.
Samanthi
Koop een lapje op de markt een mooi lange rok is zo gemaakt
Kikker95
Kijk eens bij Simons kleding, College Style of Bear Fashion.