Vreugdevolle boodschap van Dordtse Leerregels

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Bieden de Dordtse Leerregels ook een vreugdevolle boodschap?

Antwoord

De Dordtse Leerregels zijn een schatboek voor de kerk. Zo benadrukken deze leerregels het welmenend en onvoorwaardelijke aanbod van Gods genade voor iedereen die het evangelie hoort. De Dordtse Leerregels zijn hierin zo ruim, dat ze vaak alleen gebruikt worden in statuten van organisaties en verenigingen in onze achterban als duiding, maar niet ter naleving. Er zijn immers reformatorische kerkgenootschappen die een welmenend en onvoorwaardelijk aanbod van genade in hun kerkleer afwijzen.

En niet te vergeten de beloften van het evangelie in hoofdstuk 2 of verzekering van hoofdstuk 5 dat er geen afval der heiligen is.

Zie voor meer informatie de tag onder dit artikel.

Lees meer artikelen over:

Dordtse leerregels