Verhuizen naar Hongarije

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Als Gereformeerde Gemeenten hebben we kerken in Canada, etc. en we doen aan zending in Afrika en ga zo maar door. Nu willen wij verhuizen naar Hongarije, maar helaas vinden wij daar totaal niets wat ook maar enigszins lijkt op de Ger. Gem.! Dit land is al vanaf 1989 democratisch en er is honger naar het woord van God! Ligt hier geen taak voor onze zending? Als ik zie wat vrije-evangeliegemeenten doen in Roemenie, etc! dan schieten wij als Gereformeerde Gemeenten erg, ja beschamend, veel tekort moet ik helaas constateren.

Antwoord

Het kan de vraagsteller bekend zijn dat we als Gereformeerde Gemeenten al jarenlang zending bedrijven in een van de buurlanden van Hongarije, Albanië. En daarnaast nog in Indonesië, China, Nigeria, Sudan, Bolivia, Ecuador, Guinée en Zuid-Afrika. Een kerkgenootschap van zo minimale omvang als de GG kan niet in ieder land op de wereld zending bedrijven.

Maar als u naar Hongarije gaat verhuizen en vaststelt dat er honger is naar het Woord, ligt daar een schone taak voor u. Overigens, ook de GZB heeft zendingsarbeid in Hongarije.

Met hartelijke groet,
ds. J. Driessen

Lees meer artikelen over:

buitenland