Gesloten tegen ouders

W.T. Nijhof / Geen reacties

Vraag

Mijn leeftijd is begin 20 jaar. Ik zit met een probleem. Als ik iets leuks heb meegemaakt dan kan ik daarover tegen mijn vriendinnen of bekenden best wel wat van vertellen. Ik ben iemand met weinig woorden en vertel het niet heel enthousiast maar wel zo dat mensen het weten dat ik het leuk vond. Als mijn ouders vragen hoe het was kan ik niet leuk of enthousiast reageren, het lijkt wel of er dan een stop op zit, of zo. Het lukt gewoon niet. Ik vind dat best wel lastig. Dan geef ik meestal korte antwoorden en begin over wat anders of ik ga maar wat anders doen. Hoe moet ik daarmee omgaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstell(st)er,

Je omschrijft summier wat je vraag of probleem is. Je zult er voor jezelf eerst achter moeten komen wat maakt dat je tegen je ouders geslotener bent dan tegen andere mensen. Wat mij opvalt in je vraag is dat je een stukje karakter van jezelf beschrijft. Je bent wat meer introvert en minder uitbundig. Dat kan en daar is helemaal niets mis mee. Ik zou je willen vragen om te onderzoeken bij jezelf wat die ‘stop’ is die je benoemt. Je mag altijd contact met mij opnemen hierover.

Willem Nijhof

W.T. Nijhof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Maatschappelijk werker met eigen praktijk voor maatschappelijk werk en psychosociale hulpverlening www.praktijkcompass.nl

Tags in dit artikel:

communicatieouders