Samen belijdeniscatechisatie doen maar in welk kerkverband?

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik zit op belijdeniscatechisatie en nu wil mijn vriend dat wij dit het volgend jaar samen doen, want dan willen we gaan trouwen. Maar ik ben lid van de Ger. Gem. en als we getrouwd zijn willen we hervormd in hersteld verband worden. Ik weet niet wat ik moet doen. Kunt u mij helpen?

Antwoord

Belijdenis doe je niet "zomaar". Belijdend lidmaat worden van een gemeente wil heel wat zeggen. Het lijkt me dan ook inderdaad wat ongebruikelijk en onlogisch om nù belijdenis te doen in de Ger. Gem. terwijl al besloten is om volgend jaar Hervormd in HV te worden. Dan zou ik nog maar even wachten met belijdenis doen.

Ds. J. Driessen

Lees meer artikelen over:

belijdenis