Geen ongesteldheid na laatste pil

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb afgelopen donderdag de laatste pil ingenomen. Nu is het inmiddels dinsdagavond, en nog steeds geen spoor van ongesteldheid. Ik ben niet zwanger, maar het duurt steeds zo lang voor ik ongesteld word, en dan moet ik eigenlijk alweer aan de nieuwe strip beginnen. Hoe kan dit? Hebben meer vrouwen dit?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het moment van het optreden van de onttrekkingsbloeding bij pilgebruik verschilt per vrouw. Sommigen worden al na twee dagen ongesteld, bij anderen duurt het veel langer. Verder bestaan er grote verschillen in de heftigheid van de menstruatie. Bij de éne vrouw is die normaal, bij de andere slechts heel beperkt. Het moment van en de heftigheid kunnen dus erg variëren. Daar kun je weinig mee en je hoeft er weinig mee.

Belangrijk is het om te weten dat bij correct gebruik de betrouwbaarheid maximaal is. Het moment en de mate van de menstruatie hebben daar geen invloed op.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

de pilmenstruatie