Meer bijbelkennis opdoen

drs. I. A. Kole / 3 reacties

Vraag

Ik zou heel graag wat meer gedegen bijbelkennis opdoen, verbanden/lijnen in de Bijbel leren zien. Ik ken de Cursus Godsdienst Onderwijs (CGO). Bestaat zoiets ook als schriftelijke cursus/opleiding? Daar ben ik namelijk naar op zoek.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Voor informatie kun u zich in verbinding stellen met Deputaatschap Evangelisatie Ger. Gemeenten in Woerden (0348-489961). Verschillende (ook schriftelijke) cursussen zullen er zijn. Specifiek zou u zich ook kunnen oriënteren bij Christen voor Isrsaël, Nijkerk. Zegen op de verdere bestudering van de Bijbel (Rom. 10:17).

Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

bijbelschoolbijbelstudie
3 reacties
Unionist
Wat ook een laagdrempelige manier is om Bijbelkennis op te doen, is het luisteren naar prekenseries over Bijbelboeken. Op Prekenweb staat er een aantal, maar ook op andere sites (als je wat breder wilt kijken dan de Ger Gem). Als je bij het luisteren aantekeningen maakt, kun je er ontzettend veel van leren.
Lecram
Als je veel wilt leren van de bijbel en hoe je de verbanden wil leggen tussen eerste en tweede testament, dan raad ik je aan om de studies van Peter Steffens te beluisteren. Ik sta er steeds weer versteld van hoeveel kennis deze man heeft van de bijbel, de Joodse tradities en Israël. Hij heeft in Jeruzalem bij de rabbijnen gestudeerd en kent de Hebreeuwse en Griekse oude talen. Ik heb begrepen dat hij ook een Jood is, maar wel één die Jezus als messias heeft leren kennen:
www.petersteffens.nl
Zanny
Via Evangelisch College kan je ook eens kijken naar ETS afstandsonderwijs. Ik volg zelf ook de ETS bijbelcursus 2 avonden of 1 zaterdag per maand en vind het erg boeiend en leerzaam! Echt een aanrader! Het is interkerkelijk, en je gaat in 4 jaar heel de bijbel door.