Watchman Nee

dr. J. Hoek / 3 reacties

Vraag

Aan ds. J. Hoek, n.a.v. de vraag over boeken van Watchman Nee. Momenteel lees ik een boek van Watchman Nee. Graag zou ik willen weten met welke dingen hij de plank volledig misslaat? Kunt u wat voorbeelden geven? In welk opzicht is het een nadeel dat hij geen theoloog of gereformeerd persoon is?

Antwoord

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid deze vraag te beantwoorden. Mijn kennis van de werken van Watchman Nee is zeer globaal. Vaak wordt tegen hem ingebracht dat hij te optimistisch zou denken over de mogelijkheden om in de weg van heiligmaking de zonde onder de knie te krijgen. Maar om dit nu werkelijk aan te tonen -indien het juist is- vergt een aparte studie. Ik heb nu niet de mogelijkheid die studie te verrichten.

Met vriendelijke groet,
Dr. J.Hoek

Lees meer artikelen over:

boekenWatchman Nee
3 reacties
Christian
Op Wikipedia is meer informatie te vinden over Watchman Nee. Zijn standpunten en ligging worden uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Watchman_Nee
irenicus
Antwoord dr. Hoek op eerdere vraag: '....moeten we goed zien dat hij naast zeer bijbelse en diep gelovige uitspraken en beschouwingen toch ook wel eens de plank misslaat'... ' -

Antwoord nu: men zegt dat.... maar dat zou uitgebreider studie vergen.... ???
1a2b3c
Vraagsteller/ster,

Je vraagt aan ds.J.Hoek waar Watchman Nee de plank mis zou slaan.
Je kunt het beter aan de Bijbel toetsen.
Ik ken ds. J Hoek niet, dus niets ten nadele van hem maar hij zou de plank ook best mis kunnen slaan.
We kunnen best van elkaar leren, op internet kun je er redelijk wat over vinden al is dat dan niet van ds. Hoek, maar de Bijbel zal toch echt de doorslag moeten geven.