Overstappen van kerk zonder toestemming mijn ouders

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik word bijna 18 jaar en ik zou graag over willen stappen van de Gereformeerde Gemeenten naar de Christelijk Gereformeerde Gemeente. Kan ik als ik 18 jaar wordt overstappen zonder toestemming mijn ouders of wat is de normale gang van zaken bij zoiets?

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Het lijkt me prematuur om op jouw leeftijd zo'n belangrijke stap te doen. Bovendien ga je daarmee ook tegen het gezag van je ouders in. Dat is niet overeenkomstig Gods Woord. Bezint voor je begint. Naar Gods voorzienigheid ben je in de Ger. Gem. geboren. Heb er de Heere voor nodig.

Daarbij blijft het opzeggen van het dooplidmaatschap een persoonlijk recht.

Hartelijke groet,
Ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

kerkkeuze