Inwendige hematoom

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Wat kun je het beste aan een inwendige hematoom doen. De huisarts stuurt je naar de fysio om het weg te masseren. De fysio zegt: “Nee, moet je niet doen. Niet behandelen, gewoon veel bewegen lopen fietsen en zwemmen.” Wat is nu het beste?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het lichaam lost zoiets vanzelf op. Gewoon bewegen is een prima advies. De gedachte achter masseren is dat het dan mogelijk sneller wordt afgebroken en 'opgelost'. Bij mijn weten is dat niet goed onderzocht.

Vriendelijke groet,
A. Meijer