Behoefte aan een vriendin

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Aan mevrouw Rots. Ik heb al een geruime tijd behoefte aan een vriendin. Sinds twee jaren is dat verlangen er en ik heb regelmatig afgesproken met meisjes. Helaas is het telkens niks geworden en ik ben zo'n beetje ten einde raad. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Tja, wat moet je doen... ogen en oren open, zou ik zeggen.

Met wat voor ‘soort’ meisjes -als ik het zo even mag zeggen- heb je afgesproken? Leken ze op elkaar, of juist helemaal niet? In welk opzicht? Hoe kwam het dat het “telkens niks geworden” is? Maakte jíj een eind aan de vriendschap? Of het betreffende meisje? Zie je overeenkomsten of verschillen in de diverse kortere c.q. langere relaties?

Schrijf die dingen eens voor jezelf op en analyseer je eigen gevoelens en gedachten erbij. Wellicht leer je jezelf op die manier wat beter kennen. En weet je misschien wat je doen moet. Of wat je láten moet.

Met “ten einde raad” zijn kom je in elk geval níét verder! Geef dus de moed niet op, maar wees creatief en zie uitdagingen in plaats van mismoedigheid.

Nog een paar leuke vragen om over na te denken: waar en hoe heb je de diverse meisjes ontmoet? Hoe heb je ze aangesproken, een afspraak geregeld? Ben je geïnteresseerd (genoeg) geweest naar hún wereld, werk, school/studie, hobby’s?

Nou, voorlopig heb je ‘huiswerk’ van me.  Schrijf nog maar eens!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

single