Paardrijden

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee van Ger. Gem. Kan een mens die wederomgeboren is gewoon doordeweeks vrolijk in gekleurde kleding lopen en af en toe in een paardenbroek lopen omdat paardrijden haar hobby is? Mag iemand die wederomgeboren is wel paardrijden?

Antwoord

Beste vraagsteller/ster,

Bij de wedergeboorte behoort ook de heiliging van het leven. “Doodt dan uw leden, die op de aarde zijn”, schrijft de apostel Paulus. “Maar de heiliging is een langzaam voortschrijdend proces” (Calvijn).
Zelf acht ik paardrijden niet passend voor een christin. Die sfeer is voluit te werelds. Maar een oordeel vellen past me niet.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

Lees meer artikelen over:

sport(en)vrijetijdsbesteding