Verwerking van einde verkering

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb een relatie van bijna negen maanden achter de rug. Mijn ex-vriendin heeft er op bizarre wijze een eind aan gemaakt. Dit doet mij dagelijks pijn. Ik krijg het niet verwerkt! Help! Graag zou ik met iemand in contact komen waarmee ik wat mails kan wisselen en dat diegene mij kan helpen.

Antwoord

Onder de tag 'verkering uit' staan veel artikelen met soortgelijke ervaringen. Wellicht kun je daar wat mee.

3 reacties
SenJ
Dit lijkt me ontzettend moeilijk voor je. Heel veel sterkte hierin. Ik kan je een tip meegeven: Zoek het vooral bij God, Hij kan je helpen.
Marisa
Als een verkering afloopt kun je je in de periode daarna verschrikkelijk somber en eenzaam voelen - dat weet ik uit ervaring. Het kan aanvoelen alsof je leven helemaal geen zin meer heeft; je valt in een zwart gat.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je misschien helemaal niet was voorbereid op een eind van de verkering en dat de manier waarop je ex-vriendin het heeft uitgemaakt het misschien nog moeilijker voor je maakt om te aanvaarden dat het over is?
Er is 1 ding dat je moet weten, en alle mensen die dit hebben meegemaakt zullen het beamen: deze akelige gevoelens gaan weer over! Maar het kan tijd kosten en je moet door de narigheid heen. Dat is vaak heel pijnlijk - maar als je over een poosje terugkijkt, zul je zien dat het je ook weer heeft gevormd.
Ga met alles wat je bezighoudt naar God. Maar zoek ook mensen op om over je situatie te praten. Soms kan het ook helpen om te gaan hardlopen o.i.d.
Veel sterkte!
marya
Hallo,

Wat ontzettend moeilijk.
Ik weet uit eigen ervaring wat je voelt.
Is ontzettend zwaar en onecht en het voelt idd of je er nooit overheen zal komen.
Maar ik weet ook uit ervaring Hoe God je hierdoor geen kan helpen en kracht kan geven. Hij kan boosheid in liefde en vergeving veranderen en verdriet in hemelse blijdschap. In de diepste pijn Is Hij bij je! Hij weet wat je voelt..
En je gaat er overheen komen..Je kapot en vreselijk je je nu ook voelt..Ik zal voor je bidden..Als je verder behoefte hebt aan mailcontact wil ik er graag voor je zijn.
Gods kracht en zegen!!