Nog steeds geen verkering

(MA) D. Rosbergen / Geen reacties

Vraag

Ik zit hier al een tijdje mee: ik ben iemand van 26 en heb nog steeds geen verkering en het geloof wordt daardoor minder; dat ik hier steeds vragen over heb die niet beantwoord worden naar mij idee. Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het heel erg dat het zo gaat. Graag antwoord van iemand van de Ger. Gem.

Antwoord

Beste vragensteller/vragenstelster,

Je vraag is duidelijk. Je hebt wellicht gebeden om verkering, maar dit is nog niet gebeurd.  Aan de woorden “nog steeds” merk ik  dat dit heel erg voor je is. En nu je niet krijgt wat je graag wil, wordt ook het geloof minder. Wat bedoel je met geloof? Naar de kerk gaan, Bijbellezen, etc.? Daar ga ik even van uit.

Dat is jammer, want juist door Gods Woord en door de kerkgang en het gebed wil de Heere spreken. Hij kan je hierdoor ook een weg wijzen. Een weg die misschien anders is dan jij denkt, wilt en/of uitgestippeld heb. Maar Zijn weg is toch de beste weg. En dat kan en wil Hij je leren door het Woord.

Daarom: niet moedeloos worden, maar hanteer Gods Woord en vraag of Hij Zich over je wil ontfermen. Dan ben je in goede handen.

Met vriendelijke groeten,
D. Rosbergen

Tags in dit artikel:

single