Hypnose als medicijn

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Mag je hypnose gebruiken om beter te worden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als je bovenin de website 'hypnose' intypt als zoekwoord dan vind je o.a deze antwoorden.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Sammie2016
NEE! Is het korte antwoord.
Waarom?
Bij hypnose geef je de controle over jezelf aan de hypnotiseur.
Deskundigen hebben bevestigd dat het van oudsher met magie/spiritisme en occultisme verbonden is.
Zie commentaar uit een encyclopedie:.......
De Encyclopedia of Occultism and Parapsychology legt over hypnotisme uit: „De geschiedenis ervan is onontwarbaar verweven met het occultisme.” Religieuze trances, die door de hele geschiedenis heen deel hebben uitgemaakt van toverij en magie, worden gewoonlijk als een vorm van hypnose beschouwd. Ook de priesters in het oude Egypte en Griekenland brachten een soort hypnosetoestand teweeg als ze probeerden in de naam van hun valse goden ziekten te genezen.

De Bijbel waarschuwt ook voor deze praktijken, lees .....
DEUTERONOMIUM 18:10, 11.
Lees ook: .. Deuteronomium 18:9-12; Openbaring 21:8.

Romeinen 12:1-2 zegt dat we heilige dienst voor God moeten verrichten met ons DENKVERMOGEN, dus in onze volledige bewustzijn.
Dit impliceert dat we ons als christen niet kunnen overgeven aan de wil van een mens of demon, wat we bij hypnose dus in werkelijkheid doen!

We moeten in de invloedssfeer van God en de Heilige Geest komen en niet in die van Satan en zijn demonen.
Satan gebruikt met name hypnose, trance, waarzeggerij, duiveluitdrijving, etc. etc. om mesen in zijn macht te krijgen.

Wees wijs!
Blijf ver weg van deze praktijken en breng God een slachtofer dat rein, heilig en God welgevallig is.