Mirmethode

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Via internet zocht ik naar een oplossing voor overmatig zweten. Toen kwam ik de mirmethode tegen en ik keek op de site het instructiefilmpje en daaronder het filmpje met uitleg. Door de uitleg merkte ik dat het erg ik-gericht is. Wel helpend als ik het zo beluister. Maar dat eerste laatste stond me wat tegen. Het lijkt wel alsof we als mens hier het volmaakte geluk gaan vinden als we gezond zijn, alles verwerkt hebben en onze missie volbracht is. Mijn vraag is eigenlijk: kun je dit doen als je van God afhankelijk wil zijn? Roep je hier geen andere machten of krachten op die je lichaam herstellen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Eerlijk gezegd had ik nog niet van de mirmethode gehoord en heb ik dus ook maar even 'gegoogled'. Je vindt dan denk ik snel genoeg redenen om voorzichtig te zijn met deze methode. Het gebruikt de Oosterse filosofie als basis. En dat is uiteraard niet overeenkomstig Gods Woord. Persoonlijk denk ik dat je beter je tijd hier niet aan kunt besteden. Helemaal als je in afhankelijkheid wil leven met de Heere.

Op de website wordt de methode uiteraard niet afgekraakt. Dus dat lijkt mij een lastige manier om te beoordelen of je er ook echt beter van wordt.

Ik raad je aan om voor zoiets eens langs de huisarts te gaan. Maar goed, dat is misschien een beetje preken voor eigen parochie.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

natuurgeneeskundezweten