Waarheidsclaim

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

 Ik heb een hele actuele vraag. Maakt de moord op Theo van Gogh niet duidelijk dat moslims zeer overtuigd zijn van hun gelijk. Hoe kan ik weten dat reformatorische christenen het meest overtuigd zijn en dus ook de waarheid hebben? Waarop baseert u de claim dat reformatorische christenen de waarheid hebben? Waarom niet een andere God of godsdienst? Graag in uw antwoord geen redenen gebaseerd op de Bijbel, want dat zegt ongelovigen niets in discussies.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Antwoord op een -onmogelijke- vraag:

Wij weten dat wat in de Bijbel staat waar is. Want daarin openbaart God Zichzelf als de God van de waarheid. En Jezus zei: Ik ben de Waarheid. En de Heilige Geest overtuigd hiervan. Hoe? Door het lezen en luisteren naar de Bijbel. De vraag naar waarheid werd ook door Pilatus gesteld (Joh 18:38). Hij vroeg het aan Jezus. En werd overtuigd van de onschuld van Jezus.

Buiten de Bijbel om is geen antwoord op deze vraag te geven. Het is bekend dat Frederik de Grote, koning van Pruisen aan zijn lijfarts Zimmernann vroeg om een bewijs van het bestaan van God. Deze antwoordde: "Sire, de Joden". We kunnen proberen een antwoord te geven door te wijzen op de wonderen in de natuur, door te kijken maar de grootte van het heelal, door de geschiedenis van het ontstaan en bewaren van de Bijbeltekst te bestuderen. Maar al deze antwoorden schieten tekort. De enige ware God heeft Zich in Zijn Woord, dat is de Bijbel, geopenbaard. En alleen zo laat Hij Zich kennen en openbaart Hij Zich in Jezus Christus.

Dus ongelovigen kunnen God alleen leren kennen door de Bijbel te lezen. En dit is onmogelijk door discussies buiten de Bijbel om. Vraag het aan hen, die moslim waren en christen zijn geworden.

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)