God of engel des lichts

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je weten of God door het Woord tot je komt en niet de duivel als de engel des lichts? Ik ben zo bang dat ik mezelf bedrieg.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als we de Bijbel lezen, dan lezen we het Woord van God. Dat moeten we dan ook wel goed beseffen. Daarbij past eerbied en het gebed om verlichting met de Heilige Geest om dit Woord ook goed te verstaan. Luther zong: Gods Woord houdt stand in eeuwigheid en zal geen duimbreed wijken. Het biddend lezen van de Bijbel zal niet ongezegend blijven. En door het te doen, zal ervaren worden dat de behoefte om meer en meer in Gods Woord te lezen, toeneemt. Want dat is het dagelijkse manna wat van de hemel neerdaalt. En leven geeft en onderhoudt.

De duivel kent blijkbaar dit Woord ook. Bij de verzoeking van Jezus in de woestijn (Matt 4:1-11) blijkt de duivel de Bijbel goed te kennen en hij rukt enkele schriftplaatsen uit zijn verband. Losse teksten, die ons te binnen kunnen schieten, kunnen ons ook op een verkeerd pad brengen. Of als we teksten gebruiken (d.i. misbruiken) om onze eigen wil door te voeren. Maar het Woord van God bindt altijd aan de Heere en voert terug tot Zijn Woord.

We behoeven nooit bang te zijn onszelf te bedriegen als we ons aan het Woord van God houden en temidden van aanvechtingen daarin vluchten.

Ds W. C. Meeuse

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)