Natte onderbroek

drs. P. C. Hildering / 1 reactie

Vraag

Ik ben een  meisje van 18 jaar. Ik heb regelmatig dat overdag mijn onderbroek nat is. Het voelt en ruikt dan alsof ik in mijn broek geplast heb, maar ik weet zeker dat dit niet het geval is. Het is ook echt alleen mijn onderbroek die dan nat is. Ik geloof ook niet dat het komt doordat ik opgewonden zou zijn o.i.d., dat komt namelijk ook wel eens voor als ik bij mijn vriend ben, want dat is toch meestal wat slijmeriger? Dit is echt puur vochtig... Het maakt mij best onzeker. Wat kan ik hiertegen doen?

Antwoord

Op zich komt het best vaak voor dat vrouwen wat vocht verliezen, de een meer dan de ander. Vaak blijft de herkomst onduidelijk. Er is dan sprake van een kleurloos, helder en niet geurend vocht. Dat wordt dan gezien als geproduceerd door het slijmvlies en dat heeft een hormonale achtergrond.

Je geeft aan dat er aan het vocht dat jij kwijtraakt wel een geur zit. Dat spoort niet helemaal met het voorgaande. Dat je wel iets ruikt kan te maken hebben met het feit dat er toch sprake is van urineverlies of dat er ergens een bacterie aanwezig is. Mijn advies is om dan toch eerst eens een plas naar je huisarts te brengen met het verzoek dat eens na te kijken. Zou er zeker mee aan de gang gaan, want ik kan mij levendig voorstellen dat je er onzeker van wordt.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

vagina
1 reactie
coby5
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=15359