Jongen wil veel

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Ik (19) heb sinds drie weken contact met een jongen (22). Ik vind hem erg aardig en hij is ook heel lief voor mij, maar ik vind dat hij wel 'veel wil' op seksueel gebied. Ik wil dit eigenlijk niet, maar het is zo moeilijk om de verleiding te weerstaan omdat ik het toch wel fijn vind. Wat moet ik hieraan doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is fijn als je een jongen ontmoet die erg aardig is en die ook lief voor je is. Je schrijft dat je hem pas drie weken kent. Maar ook dat hij nogal erg actief is op seksueel gebied. Hij loopt wel erg hard, te hard, van stapel!  Je wilt dit 'eigenlijk' zelf niet, maar toch ook weer wel. Wat hieraan te doen?

Nu, ik zou je graag hierover willen spreken. Want het is wel erg onpersoonlijk om op zo'n vraag aan een onbekende antwoord te geven. Temeer, omdat het antwoord je best wat kan schokken. Want ik heb helemaal niet het idee dat deze jongen erg aardig is. Hij doet wel lief en aardig. Maar als hij binnen enkele weken al zulke dingen wil, zou ik hem maar eens erg snel zeggen, dat je daar  (niet 'eigenlijk') niet van gediend ben. Zulk een verhouding kan nooit lang stand houden.

Het gaat in een verkeringstijd in de eerste plaats elkaar te leren kennen, begrijpen en aanvoelen. Een seksuele relatie behoort echt alleen binnen het huwelijk. En ik vrees dat deze jongen daar anders over denkt en op iets anders uit is. Het getuigt ook van weinig respect voor jou, als hij op seksueel gebied zo veel al wil. Waar gaat het hem om? Om jou of om je lichaam? Denk daar maar eens goed over na, voordat je met hem verder wil.

Weet je al hoe zijn verhouding tegenover de Heere is? Heb je daar al met elkaar over gesproken?  Het belangrijkste moet wel voorop staan. Om grote teleurstellingen te voorkomen.

Ds. W. C. Meeuse

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus (2011)

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk