Herkenning na de wederkomst

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Wij hebben het op school over de wederkomst. Centraal daarbij stond de vraag of er herkenning is na de wederkomst. Is dat inderdaad zo en zo ja, waaruit blijkt dat in de bijbel?

Antwoord

"Zullen wij elkaar in de Hemel kennen?"  Dit is de titel van een boekje, uitgegeven door De Banier (2000). Het is geschreven door J. C. Ryle, C. H. Spurgeon, D. L. Moody, Billy Sunday en R. M. M'Cheyne. Neem en lees.

Er zijn vele Bijbelplaatsen waaruit op te maken is dat er in de hemel herkenning zal zijn. Maar het grootste zal zijn de Heere Jezus Christus te kennen van aangezicht tot aangezicht. John Newton heeft geschreven: "Wanneer ik naar de hemel ga, zal ik daar drie wonderen zien. Het eerste wonder zal zijn dat ik daar veel mensen zal zien, die ik daar niet verwacht had. Het tweede wonder zal zijn dat ik daar veel mensen zal missen, die ik daar wel verwacht had. Het derde wonder zal zijn dat ik daar zelf zal zijn".

Ds. W. C. Meeuse

Lees meer artikelen over:

herkenning in hemel