Pastorale hulp

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wat is pastorale hulp?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Duuk
Om één of andere reden is het pastoraat voornamelijk bij de predikant terecht gekomen. Terwijl het pastoraat iets is van de gehele gemeente. Iedereen heeft gaven en talenten ontvangen die wij mogen inzetten voor het Koninkrijk van God. Volgens Romeinen 12 en 1 Korinthe 12 zijn de taken in de gemeente bedoeld voor alle leden, ieder naar zijn of haar gaven en mogelijkheden.

Nu moet een predikant op basis van zijn functie de gaven bezitten van het pastoraat. Dat is niet zoals de bijbel het heeft bedoeld, waardoor er een onevenredig grote last op de predikant wordt gelegd en in bepaalde gemeenten het pastoraat tekort komt. Als er gemeenteleden zijn die meer gaven hiervoor hebben dan zouden die daarvoor moeten worden ingezet.

Galaten 6:2 Draag elkaars lasten, en vervul zo de wet van Christus.
huibertus
Voor het pastoraat in een gemeente staat een predikant er praktisch
nooit alleen voor.Van ouds hebben wij toch mannen met een goed getuigenis,
die zijn ouderling opziener of diaken?
Daar bij komt nog de grote hoe veel heid praktisch werk, wat door broeders
en zusters wordt gedaan.Waar liefde woont komt vanzelf de zegen