Veel mensen uit omgeving niet christelijk

B.S. van Groningen / 1 reactie

Vraag

In mijn vriendinnenkring zijn er meiden bij die in hun omgeving (familie, vrienden, sport enz) alleen maar christelijke contacten hebben. Nu is dat bij mij totaal niet zo! In mijn gezin is meer dan de helft niet christelijk en ook veel vrienden zijn geen christen. Soms voel ik me alleen. Ook roept het vragen op. Hoe kan ik het beste met ze omgaan? Zouden ze ooit de Heere Jezus nog mogen leren kennen? Welke taak heb ik hierin?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Voor ik deze vraag beantwoord, wil ik nog wat meer gegevens hebben, zoals: over welke leeftijd hebben we het? Wat bedoel je met gezin? Ben je zelf moeder en gaat het over jullie gezin, of ben je nog jongvolwassene en bedoel je met gezin jouw plaats in het gezin? Begrijp ik dat de helft van jullie gezin niet christelijk is of bedoel je dat de vriendinnenkring voor de helft christelijk is en de andere helft niet?

Dat jij je alleen voelt, kan ik me enigszins voorstellen.

Wanneer je de bovenstaande vragen hebt beantwoord, kan ik proberen adviezen te geven met betrekking tot het leren kennen van de Heere Jezus.

Met hartelijke groet,
B. S. van Groningen

B.S. van Groningen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Hendrik-Ido-Ambacht
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Oud-godsdienstleraar Wartburg College, docent Cursus Godsdienst Onderwijs (Bijbelkunde) en ouderling.

Tags in dit artikel:

contact met niet-gelovige
1 reactie
Duuk
Wat een geweldige kans om die mensen met het evangelie in aanraking te brengen! Dat wil niet zeggen dat je steeds moet evangeliseren, maar laat zien wie Jezus is voor jou. Als je Hem kent ga je op Hem lijken en dat gaan anderen zien.