Gevoel uitschakelen en afstand nemen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn relatie is stuk gegaan om verschillende redenen. Qua verstand kon het niet meer en is het onmogelijk om de relatie voor te zetten, terwijl het gevoel nog wel van beide kanten aanwezig is. Nu is mijn vraag: doordat het gevoel nog aanwezig is maar qua verstand onmogelijk is, hoe kan ik dan afstand nemen als mijn ex contact met mij opneemt, wat ook wederzijds gebeurt? En is het mogelijk om je gevoel uit te schakelen. Of is dit een kwestie van verwerken en tijd gunnen (nu bijna een jaar)?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Gevoel uitschakelen kan, denk ik, niet. Maar rust vinden in een eenmaal genomen verstandig besluit is zeer zeker wel mogelijk. Soms zelfs noodzakelijk, want anders blijven er steeds dingen-uit-het-verleden iemand achtervolgen. Toch? U heeft nog contact met uw ‘ex’ doordat óf hij óf u contact opneemt... stop daarmee, of stel er grenzen aan. Laat gevoelens die er niet meer ‘mogen zijn’ niet toe als ‘ex’ tenminste ook daadwerkelijk ‘ex’ dient te blijven. Daar waar iemand zelf een wond openhoudt, is er geen kans van genezing. Ook na een jaar niet. Vraag uzelf dus af, wat u nu precies wilt.

Wel contact... dan heeft dat consequenties. Geen contact... heeft ook consequenties. Wees daarom in de eerste plaats open en eerlijk naar uzelf!

Sterkte ermee,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering uit