Kwellingen

Ds. B. J. van de Kamp / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft last van aanvallen van de duivel. Deze kwellingen gaan over mij, dat ik met andere mannen vreemd zou gaan. In het verleden heeft hij zelf meerdere vrouwen gehad, misschien heeft het hiermee te maken. We bidden en lezen veel en vragen om de kracht van God, maar is het zo moeilijk allemaal, omdat ik ook niet weet hoe ik hier mee moet omgaan. Als ik bid wordt hij soms rustig. Maar soms voel ik dat de duivel mijn vriend tegen mij opzet. Heeft u tips hoe we hiermee om moeten gaan, want we willen juist een relatie met elkaar om elkaar te blijven vertrouwen en onze band te verdiepen in het Woord van de Heere en Zijn weg proberen te volgen.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Het probleem dat je voorlegt is te groot om snel tot een oplossing te brengen via een schriftelijk antwoord. Je moet hulp gaan zoeken op twee manieren. Er is sprake van een geloofsprobleem, maar ook van een psychisch probleem. Het spreekwoord zegt: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik ben bang, dat het verleden van je vriend een grote schade in zijn denken en gevoelsleven heeft veroorzaakt. Daarvoor zou ik hulp zoeken bij een (christelijk) psycholoog.

T.a.v. jullie geloofsleven wil ik je hartelijk aanraden een gesprek aan te vragen met je predikant. Het probleem, dat je mij voorlegt valt echt niet via een eenmalig advies op te lossen.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb beantwoord. Heel veel zegen en geloofskracht toegebeden.

Hartelijke groet,
Ds. B. J.  van de Kamp

Lees meer artikelen over:

duivelpsychologie