Relatie herstellen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb twee jaar verkering gehad met een lief meisje. Dat is uitgegaan door twijfels en fouten van mijn kant. Nu ben ik echter weer helemaal verliefd op haar en wil graag weer een relatie. Zij heeft echter alle contact verbroken en ik durf niet weer contact op te nemen omdat ik bang ben dat ze boos op me wordt. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat denk je dat ik je zal antwoorden? Als je je laat leiden door angst wordt het nooit wat met het opnieuw een relatie aangaan met dit lieve meisje. Dus trek de stoute schoenen aan en laat haar merken dat het je deze keer om een serieuze nadere kennismaking gaat. Bied je verontschuldigingen aan voor de twijfels en fouten uit het verleden. Misschien is het een idee om het schriftelijk te doen, zodat zij tijd krijgt om aan het idee te wennen dat jij opnieuw contact wilt zoeken.

Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd tussen jullie, waardoor zij alle contact verbroken heeft. Het kan ook zijn dat zij helemaal klaar is met jou... en ja, dat zul je dan moeten respecteren.

Maar spreekwoorden zeggen nog altijd “wie niet waagt, die niet wint” en “niet geschoten, altijd mis.” Dus óf je ziet het als een uitdaging om haar weer te ontmoeten óf je ziet een ‘herstart’ als een bedreiging.

Tja, met meer dan deze woorden kan ik je niet helpen. De keuze moet jezelf maken!

Sterkte toegewenst,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering uit