Hoofdbedekking van een vrouw

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over de hoofdbedekking van een vrouw. In onze kerk dragen sommige vrouwen/meisjes een hoed en anderen niet. Wat ik mij afvraag is wat de Bijbel, dus God, van ons wil. Sommige mensen zeggen dat ons haar (de haar van een vrouw) al als sluier dient. Andere zeggen weer dat wij ons ook nog steeds moeten bedekken. Mijn moeder draagt altijd een hoed en ik twijfel er nog over. Ook vraag ik mij af of wij als vrouwen ook in het dagelijks leven ons hoofd moeten bedekken, dus niet alleen als wij naar de kerk gaan.

Dus mijn 1e vraag is: Moet je een hoed op in de kerk?
2. Moet wij ons hoofd ook bedekken tijdens het persoonlijk bidden en voor het eten? (dit zou dan betekenen dat ik dat ook op school zou moeten).
3. Moeten christenvrouwen altijd een hoofddoek dragen. Persoonlijk vind ik het soms best moeilijk, maar hoop dat u meer duidelijkheid kan geven.

Meisje van 19.

Antwoord

Zie voor diverse relevante antwoorden de tag 'hoofdbedekking'.