Kaïn en incest

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik begrijp niet hoe Adam en Eva de wereld hebben kunnen bevolken zonder dat er incest heeft plaatsgevonden. Toen Kaïn werd weggestuurd ging hij naar andere volken, maar hoe zijn die ontstaan? Later na de zondevloed toen Noach met zijn familie overbleef, moet er eigenlijk ook wel incest hebben plaatsgevonden. Toch lees ik in de bijbel dat incest een grote zonde is.

Antwoord

1 reactie
Mona
Zelf vond ik dit een verhelderend antwoord, lees het maar eens helemaal. http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html