Zaken die in andere kerken gemist worden

Ds. C. Harinck / 1 reactie

Vraag

Ds. Harinck, het maakt me heel erg bang als ik in uw antwoord lees dat er in de Ger. Gem. zaken hebben die in andere kerken gemist worden. Ik mag zondags in de PKN (GB) kerken en ik geloof dat de noodzaak van persoonlijke bekering hier echt geleerd wordt. Over de bevindelijke omgang met God in Christus, wordt wellicht in uw gemeenten gesproken. Maar is er daarbij ook niet een heel groot gevaar dat er altijd naar binnen wordt gekeken of het wel echt is? Met dus een blijvende onzekerheid, omdat het bevindelijke leven bevindelijk zo vaak als toetssteen voor het ware wordt gepreekt, in plaats van als nietshebbende het oog te richten op de beloften van de Heere.

En is dan het gevaar ook niet groot dat er gesteund wordt op die bevinding, of daarin enige grond te zoeken? Is niet de enige bevinding dat we elke dag weer met bedelaarshanden bij de Heere aankloppen Hem, maar Hij alles wil zijn voor Zijn bondsvolk maar ook voor je persoonlijk? Ik hoop zo dat u zich in mijn woorden herkent en zich daarin kunt vinden. Ik word zo angstig van zulke opmerkingen die ik dan lees. Ik ben dan doodsbang voor zelfbedrog als ik lees dat de Ger. Gem. die zaken heeft die in andere kerken gemist worden.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het spijt mij dat mij dat mijn antwoord over hoofd- en bijzaken zo bij u over gekomen is. Ik wilde allen maar wijzen op de goede en waardevolle zaken die er toch in de Ger. Gem. zijn. Het is beslist niet mijn bedoeling andere rechtzinnige dienaren te bekritiseren. Er is voor ons allen maar één Naam onder hemel gegeven om zalig te worden. Wie boetvaardig en met een oprecht geloof Christus zoekt zal niet beschaamd worden. Ik hoop dat dit uw vrees wegneemt.

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus

    Bekijk ook:

1 reactie
Jeremiah
Ds Harinck ik wil u langs deze weg van harte condoleren met het verlies van uw vrouw.