Tienerdienst (2)

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Beste kandidaat Mol. Dank u voor het beantwoorden van mijn vraag over de tienerdienst. Ondertussen ben ik met mijn vriend mee geweest naar een tienerdienst en een ‘normale’ dienst. Ik moest heel erg wennen aan het gekwebbel van de mensen om je heen. Ik begrijp nu waarom protestanten pepermunten uitdelen en verwachten dat je daar op gaat zuigen, anders kun je de homilie niet volgen. Een tienerdienst bij hem is een soort overgangsdienst van kindernevendienst naar de gewone dienst. Er wordt veel gekletst en het is wat makkelijker te volgen.

Mijn vriend is met mij mee gegaan naar een eucharistie-viering. Hij vond het heel apart. De stilte, het knielen en het staan tijdens de evangelielezing en het eucharistisch-gebed was hij niet gewend. Helemaal toen we voor de viering even een kaars aanstaken bij Maria dacht hij meteen dat we beelden gingen aanbidden i.p.v. Jezus Christus, onze Lieve Heer, waar wij volgeling van zijn. Er is dus wel verschil tussen protestant en katholiek zijn.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dank voor je reactie. In de protestantse dienst staat de preek (de homilie) centraal: de uitleg van de Bijbel, het Woord van God en de verkondiging van de Naam van de Heere Jezus, gegeven tot redding. Als je concrete vragen hebt over verschil tussen protestant en katholiek zijn, nodig ik je van harte uit deze te stellen.

Hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol

Ds. J.A. Mol

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Harskamp
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

Rooms Katholieke Kerk