Vocht

Eleos / 3 reacties

Vraag

Tijdens de seks met mijn man verlies ik heel veel vocht uit mijn vagina. Het spuit er soms zelfs uit. Wat is dit en hoe voorkom ik dit?

Antwoord

Ja, inderdaad, vrouwen worden vochtig bij een orgasme en bij sommige vrouwen betekent dat dat er veel vocht vrij komt. Ik weet niet of er iets aan te doen is. Je zou dit aan de huisarts of aan een gynaecoloog kunnen vragen.

Als psycholoog vraag ik me dan nog af wat er zo erg is dat vocht bij het vrijen en wat de reden is dat je dit zou willen voorkomen..

Met vriendelijke groet,
Els de Bruin

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijkvagina
3 reacties
Ineke
Het is een bekend gegeven dat sommige vrouwen door stimulatie van de g-spot inderdaad spuitend klaarkomen waarbij veel vocht vrij komt. Overigens is dit een reukloos vocht en geen urine. Misschien dat dit u geruststelt?
Anyway om dit te voorkomen kan het helpen om als t ware u onderste spieren aan te trekken.
Nen
Dit vroeg ik me ook een tijdje af, tot ik er achter kwam dat het urine was. Oeps!
De bekkenbodem ontspant tijdens orgasme en toch is er veel kracht. Dat samen kan maken dat je ongemerkt een straal(tje) urine verliest.
Geen probleem, je kunt jezelf aanleren om het op te houden op 'het moment' door je bekkenbodem aan te spannen.
EmmaWillemijn
Ik herken dit en heb dit ook regelmatig. Inmiddels kan ik zelf 'bepalen' of het wel of niet gebeurt. Men noemt dit ook wel squirten. Of een vrouwelijke ejaculatie. Het spuit inderdaad en het is soms ook veel. Het is reukloos en helder vocht. En persoonlijk vind ik het ook een heerlijk gevoel. De eerste keer schrok ik, wist niet wat er gebeurde. Ik was toen al 20 jr getrouwd denk ik.
Maar... het is dus niet gek, wel een beetje zeldzaam en heeft idd met de g-plek (een bepaald plekje in je vagina) te maken. Als dat gestimuleerd wordt, bv door penetratie kan dit dus gebeuren. Ik zou zeggen, geniet ervan.