Geen tussenkopjes

Gereformeerde Bijbelstichting / 4 reacties

Vraag

Waarom staan er geen tussenkopjes in de Bijbel met kanttekeningen?

Antwoord

Onze tekstcommissie heeft er bewust voor gekozen om de tussenkopjes of perikoopopschriften niet in de Kanttekeningenbijbel op te nemen. De tussenkopjes zijn later toegevoegd ten opzichte van de standaardeditie van de Statenbijbel (Ravesteyn 1657), die de GBS gevolgd heeft. Als je ze in de Kanttekeningenbijbel opneemt, krijg je overlap met de opschriften boven de hoofdstukken, waarin de inhoud al kort is samengevat.

Met vriendelijke groet,
Lennart van Belzen,
wetenschappelijk medewerker GBS

Lees meer artikelen over:

GBSStatenvertaling
4 reacties
Jeremiah
Jammer! Dit zou de leesbaarheid bevorderen. Dat er enige overlap is is logisch, maar mijns inziens geen enkel probleem.
Lecram
@Jeremiah: het kan ook beïnvloedend werken. Laat het Woord zelf maar spreken.
Dirk
De foto bij deze vraag is overigens wel bijzonder: het is de uitgave van de kanttekeningenbijbel in 3 delen van Den Hertog, voorzien van, jawel, u raadt het al, tussenkopjes!
henkie
Stttt :-D